תת אלוף במיל' צביקה פוגל: "אנחנו במלחמת התשה; המנהיגים לא מספיק אמיצים"

עמית דניאל No Comments on תת אלוף במיל' צביקה פוגל: "אנחנו במלחמת התשה; המנהיגים לא מספיק אמיצים"

תת אלוף במיל' צביקה פוגל תוקף את התנהלות המדינה מול "מלחמת ההתשה", לדבריו, המתנהלת מולנו | "בכל תקרית מנסים להצדיק את הריבון של הצד השני במכבסת מילים אינסופית; מדברים על ניהול סיכונים, העם בישראל הוא תיק השקעות?" | האזינו

צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הירי בסוריה והמצב המתוח בדרום ובצפון. תת אלוף במילואים, צביקה פוגל, שוחח עם אפרים דוד בתכנית "הפוך על הפוך" והתייחס למצב הבטחוני. "הירי בגבול סוריה אינו שולי אך גם לא רתיחה", אמר פוגל וטען: "זהו תהליך שאנחנו נמצאים בו. גם בדרום וגם בצפון".

בדבריו, מצביע פוגל על אבחנה לקויה בישראל ועל ניסיון "להצדיק את הריבון", כדבריו, "כשיש ירי בסוריה, כשיש ירי בדרום, אנחנו אומרים זה ג'יאהד, זה תועה, בעוד שזה לא תועה ולא ג'יאהד. כל הניסיון להצדיק את הריבון, אינו אלא מכבסת מילים".

פוגל אומר עוד כי "כשהפרשנים אומרים שאנחנו במצב של מב"מ, כלומר מערכה בין מלחמות, זו שגיאה. במדינת ישראל הגדירו את הסיטואציה הזו עד לא מזמן כמלחמת התשה. צריך להפנים, אנחנו נמצאים במלחמת התשה".

"אוהבים להשתמש במדינה במונח של "ניהול סיכונים". האזרחים בישראל הם תיק השקעות? מה זו ההגדרה הזו? בצבא במשך עשרות שנים דיברו על ניהול הזדמנויות, לא סיכונים", קובע פוגל ומוסיף: "אנחנו מוכרחים ליזום מלחמה. לצערי ישנה חבורה שלמה של מנהיגים, לא רק פוליטיים אל גם צבאיים, לא מספיק אמיצים, שחושבים רק על הכסא. הכל מתנהל סביב הטובות שלהם".

"שמעתי את הרמטכ"ל הנכנס כוכבי שאומר שהדבר שעומד אצלו במוקד זה היכולת לפגוע באויב ואני מאמין שהוא יתן את הפער", אמר פוגל.

כוכבי

"אמר שהמוקד זה פגיעה באויב" | הרמטכ"ל כוכבי. צילום: נועם ריבקין פנטום, פלאש 90

באשר לשקט של איראן וחיזבאללה מול מבצע פירוק מנהרות חיזבאללה בצפון, אמר פוגל: "השקט של איראן וחיזבאללה על חשיפת המנהרות הוא שקט של עצמה. הם אומרים לעצמם שיגלו כמה מנהרות, יש לנו עוד שבדרך ונשק נושף".

בדבריו, נשמעת ביקורת על האופן בו בוצע המבצע: "אם הייתי מוביל את תהליך המנהרות, לא הייתי אומר מילה. הייתי מנצל את ההזדמנות וגורם למי שנכנס למנהרה לשלם בחייו. בכניסה למנהרות הייתי בונה מבנה כלשהו ומסתיר את הפעילות".

על ידי תרגיל מתמטי פשוט, מנסה תת אלוף פוגל להסביר את המצב המתוח בצפון, "לחיזבאללה יש 150 אלף רקטות. בא נניח שאנו יכולים לנטרל 98 אחוז מהם, שזה משהו מאד מאד מוצלח אם יקרה, אבל עדיין יישארו שני אחוזים שזה 3,000 רקטות שיעופו לשטח ישראל. נאמר ש-80 אחוז יפלו בשטחים פתוחים ו"רק" עשרים אחוז, שזה 600 רקטות, יפלו בשטחים מיושבים ובכל אחד מהם יהיה "רק" הרוג או פצוע".

לסיום אומר פוגל: "הגענו לאנטבה, הבאנו ארכיון מאיראן, אנחנו לא יודעים להגיע למי שצריך בחיזבאללה או באיראן ולתקוע לו כדור בראש?"



0 תגובות